مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 08:252022-11-22اقتصادي

حذف تدریجی گردشگری از بودجه خانوار ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، آمار های گردشگری کشور نشان دهنده این است که علی رغم رشد خوب تعدادی و کمیت گردشگری طی سالیان اخیر، اما کیفیت آن نه تن ها رشد نکرده، - نگاهی به نسبت هزینه های تفریح و سرگرمی به هزینه کل در سبد مصرفی خانوار های شهری نشان می دهد طی سال های 1390 تا 1400 این نسبت با کاهش قابل توجهی روبه رو بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، آمار های گردشگری کشور نشان دهنده این است که علی رغم رشد خوب تعدادی و کمیت گردشگری طی سالیان اخیر، اما کیفیت آن نه تن ها رشد نکرده، بلکه با کاهش نیز همراه بوده است، چنانکه 45 درصد کاهش در تور و گشت، 24 درصد در اقامت و خرید سوغاتی، 20 درصد در هزینه های حمل ونقل، و 34 درصد در سایر هزینه ها، کاهش کیفیت سفر ها را نشان می دهند.

این موضوع علاوه بر کاهش کیفیت و بهره مندی مسافران، بر تمام مخاطبان زنجیره گردشگری کشور تاثیر منفی (اعم از کاهش سهم بخش های حمل ونقل با استفاده 68 درصدی از خودروی شخصی، بخش خدمات مسافری و هتلداری با اقامت 76 درصدی در منازل دوستان و بستگان و محدود شدن مقاصد گردشگری به چند استان) می گذارد.

جنبه دیگر افزایش سرانه گردشگری داخلی این است که این رشد به خانوار هایی تعلق گرفته که قبلا هم به سفر رفته اند، لذا سازوکار های توزیع سفر برای خانوار ها به گونه ای توزیع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف تدریجی گردشگری از بودجه خانوار ها

حذف تدریجی گردشگری از بودجه خانوار ها